Sunday, September 1, 2013

Forenzen 90km/dag en Rutenbrock.

Wie me op Facebook of YouTube volgt weet het al: nu SinnerBikes verhuisd is naar Stadskanaal http://www.sinnerbikes.com/persbericht-samenwerking-drymer-en-sinner/.html is mijn forensen afstand nogal fors met zo'n 90km/dag, 4dagen per week. Samen met andere ritjes kom ik in een maand zo op een 1800km. Ik heb voor de vakantie de route verkend met mijn e-Mango en een filmpje op YouTube gezet: http://youtu.be/T_0bnOwgqis



Is dit niet wat al teveel van het goede heb ik me natuurlijk ook afgevraagd. Ik heb ooit in een jaar 18.000km afgelegd dus het zou me fysiek wel moeten lukken. Alleen is forensen wat anders dan voor je plezier fietsen. Je fietst veel in het donker en ook bij slecht weer moet je erdoor. Er is op de heenweg enige tijdsdruk en er is niet zoveel variatie in de route. Hmmm.

De 1e werkweek was net na de wedstrijden in Ruetenbrock, waar ik voor het eerst in lange tijd weer eens voluit kon gaan en het er beter af bracht dan ik verwacht had. Ik had zelfs puf om de laatste wedstrijd linksom nog snellere rondes te draaien dan in de uurs race rechtsom ervoor en werd daarin zelfs de tweede velomobiel.
Uitslagen: http://www.mylaps.com/en/events/940542
De 2 andere Mango's uit Ost-Friesland gingen grappig genoeg ongeveer gelijk met mij op, dus we hadden soms een treinje van 3 Mango's achter elkaar. Leuk!
Data van de Power2Max vermogensmeter in m'n Mango:
http://ridewithgps.com/trips/1614734
http://ridewithgps.com/trips/1614715
http://ridewithgps.com/trips/1614730

Ik had wel knopen in de bovenste beenspieren de dagen erna en de eerste dagen van de eerste werkweek reed ik onverstandig genoeg een nogal hoog tempo naar Stadskanaal. Zaterdags was ik dan ook bekaf en mijn spieren waren er zeker niet losser op geworden. Met flink wat massage en een goede nachtrust ging het weer beter, maar de week erop nam ik toch maar de e-Mango om weer te kunnen herstellen. Dat ging nog wat sneller, maar vooral met weinig inspanning. Toch moet ik zeggen dat ik op eigen kracht fietsen leuker vind. Het laten werken van het lichaam vind ik prettig. De pondjes vliegen eraf. Dat is mooi meegenomen want ik was tijdens mijn gedwongen rust jaar wel 5kg aangekomen. Het is wel fijn om de e-Mango achter de hand te hebben als het lichaam eens wat minder op dreef is.

Inmiddels heb ik er drie weken forenzen op zitten met gemiddelde snelheden van 33 tot 39km/h. Met de e-Mango haalde ik die 39km/uur gemiddeld, met de Mango Sport maximaal 36,3km/h met 185Watt gemiddeld. De spieren doen niet meer zo zeer en de behoefte aan veel slaap neemt ook af. Ik voel nog wel toenemende vermoeidheid als ik de Mango Sport meerdere dagen achter elkaar neem. 1 keer naar huis fietsend had ik toch nog onverwacht hongerklop. Wat druivensuiker elke 5 minuten hield het tempo erin, maar de dag erop nam ik weer de e-Mango om weer op krachten te komen. We zullen zien hoever ik de conditie op kan bouwen.




4 comments:

Belle said...

Is het mogelijk om later nog een motor in een Mango te bouwen of moet die er al vanaf het begin in?

Harry Lieben said...

De SunstarS03 250W motor kan ook later ingebouwd worden.

Belle said...

Harry, bedankt, dit is super! Komt er dan op de meerprijs nog extra inbouwkosten? Waar moet je dan aan denken?

Harry Lieben said...

We moeten de top demonteren en weer monteren dus er komt wat meer montagekosten kijken bij achteraf inbouwen.