Thursday, September 12, 2013

Forenzen, rustig aan.

Na de snelle rit van gisteren verwachtte ik spierpijn, maar die had ik vanmorgen nauwelijks. Weer een teken dat mijn lichaam zich aanpast aan de lange dagelijkse ritten. Zoals voorgenomen doe ik het rustig aan naar Stadskanaal en ook op de terugweg fiets ik mijn lange-afstand-vermogen van zo'n 160Watt gemiddeld. http://ridewithgps.com/trips/1790146. Dat voelt voor mij aan als kalm fietsen, maar nog altijd goed voor een gemiddelde van 35km/uur. Het vermogen is 25% lager dan bij de snelle rit van gisteren, maar de snelheid is slechts 10% lager.  Je springt dus effectiever om met je energie als je wat rustiger fietst. Dat maakt het makkelijker om zulke lange forens afstanden dag in, dag uit vol te houden.

Voor mij als forens die ook graag eens een wedstrijd fietst heeft het afwisselen van intensiteit wel voordelen. Binnenkort kan ik wellicht korte tussensprints voluit inbouwen om nog wat meer vermogen in de benen te krijgen.
Er staan nog twee wedstrijden van de NVHPV op het programma. Assen is dichtbij en een vrij goed parcours voor de Mango http://www.ligfiets.net/event/3154/wedstrijd-stadsbroek-assen.html. De laatste wedstrijd van het seizoen: Lelystad-Enkhuizen-Lelystad is veel geschikter voor velomobielen die op maximale aerodynamische efficientie zijn gebouwd, maar er moet toch wel enige eer te behalen zijn als ik goed uitgerust aan de start weet te komen http://www.ligfiets.net/event/3205/nvhpv-zomercompetitie-lel.html.
Ludwig in Twango 1
Ludwig, die tijdens de WK in Leer met mijn Twango deel nam wil ook in Lelystad meedoen met zijn Mango Sport. Eigenlijk is het Twango Twee, want ik moest zijn Mango net zo bouwen als ik de mijne in de loop van de tijd heb getweakt. It takes two to Twango?

No comments: