tag:blogger.com,1999:blog-5275530321235834125.post5969624695236417971..comments2022-02-24T06:33:08.189-08:00Comments on twilwel en de Mango: De aandrijving tweakenHarry Liebenhttp://www.blogger.com/profile/03197119763898555397noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-5275530321235834125.post-58764550698395649562015-06-08T03:39:37.920-07:002015-06-08T03:39:37.920-07:00Hello Mr. Burn, it's very simple actually. You...Hello Mr. Burn, it's very simple actually. You need to take the chain out of the tensioner (open it at the chain-lock) and turn the tensioner one turn counter-clockwise. The you have reversed the tension. The tension may need some fine tuning, which can be done by loosenig the little counter screw and inner screw on the outside of the tensioners' mount on the frame. Then you can turn the tensioner freely in the mount and find the position in which the tension is just right. With the chain on small chainwheel and small cog of the cassette you still need to have proper tension. On big-big it should not get over-tensioned. This you can feel. At a certain point the tensioner cannot be rotated further when the spring inside coils against the outer housing.Harry Liebenhttps://www.blogger.com/profile/03197119763898555397noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5275530321235834125.post-68703066612720192912015-06-08T01:37:33.244-07:002015-06-08T01:37:33.244-07:00Thanks for the info Harry, a few questions on the ...Thanks for the info Harry, a few questions on the front tensioner, does it need to be reversed or it's tension reduced? If so, how do you do that?<br /><br />I tried to do it this afternoon, but it was a failure because I did nothing to the tensioner-so what am I missing? (I am not very technical!)Burnt's Bloghttps://www.blogger.com/profile/04867720336636199942noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5275530321235834125.post-77042272740196232582015-06-08T01:04:20.485-07:002015-06-08T01:04:20.485-07:00Deze Amsterdammer droomt nog steeds van een lineai...Deze Amsterdammer droomt nog steeds van een lineair aangedreven velomobiel met ThysID 'Revolver' systeem. Schakelen bij stilstand en een enorm acceleratievermogen!<br />Ik zou daarvoor een (oude) Go-one Evolution kunnen gebruiken(http://www.go-one.de/?slides=go-one-evo-r&lang=en ). Maar feitelijk kan de neus met een voetenslede er in nog veel puntiger beginnen!Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5275530321235834125.post-69508677593340085432015-06-07T17:23:57.332-07:002015-06-07T17:23:57.332-07:00@boelie als je de kettingbuis om de bovenste, trek...@boelie als je de kettingbuis om de bovenste, trekkende ketting laat is er niets aan de hand. De SinnerBikes Mango Sport en vm.nl Mango hebben zelfde bodyvorm en plek van de kettingrol, maar er zijn altijd keine verschillen tussen de gelaste frames waardoor er wellicht bij jou voor de teruggaande ketting een kleinere rol gebruikt moet worden. Oh wacht, er is wel een verschil: de bevestiging van de kettingrol is wat naar links verschoven inmiddels, Inderdaad om meer ruimte voor een tweede kettingrol te creeeren. Met een vijl kun je dit ook bereiken bij jouw Mango.Harry Liebenhttps://www.blogger.com/profile/03197119763898555397noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5275530321235834125.post-73355203544009409712015-06-07T16:47:13.374-07:002015-06-07T16:47:13.374-07:00Als ik naar mijn (vm.nl) Mango kijk valt me vooral...Als ik naar mijn (vm.nl) Mango kijk valt me vooral op dat de kans op interactie met de ketting groter is. Ik draag meestal strakke broeken maar af en toe rijd ik ook wel eens 'in burger'. Als ik me een tweede kettingwiel voorstel gaat dat mi niet passen in de bult. Heb je daar een aanpassing voor gedaan of wijkt de Sinner Mango op dit punt af vandie van vm.nl?boeliehttps://www.blogger.com/profile/08369578658970463756noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5275530321235834125.post-79768107006725393122015-06-07T13:38:33.500-07:002015-06-07T13:38:33.500-07:00Wim, nu ik er over nadenk zijn er toch wel mogelij...Wim, nu ik er over nadenk zijn er toch wel mogelijkheden voor een XS om in ieder geval de kettingbuizen kwijt te raken. Met een kettingspanner voorin en schakelplaten bij het achterwiel. Maar om dit uit te werken is wel enig knutselwerk voor nodig. De lange ketting die op en neer kan zwabberen zou roet in het eten kunnen gooien..... Een ketting die steeds ergens tegen aan tikt zal je snel gaan vervelen.Harry Liebenhttps://www.blogger.com/profile/03197119763898555397noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5275530321235834125.post-16704373308182594682015-06-07T12:42:53.703-07:002015-06-07T12:42:53.703-07:00Nee joh, koop dan gelijk een Mango ;-)
Maar in ern...Nee joh, koop dan gelijk een Mango ;-)<br />Maar in ernst, de XS is tiotaal anders gebouwd en dat gaat 'm dus niet worden.Harry Liebenhttps://www.blogger.com/profile/03197119763898555397noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5275530321235834125.post-35532862487544145572015-06-07T12:40:26.135-07:002015-06-07T12:40:26.135-07:00Kan dit ook in een XS?
Als niet zo'n sterke r...Kan dit ook in een XS?<br /><br />Als niet zo'n sterke rijder met ook nog eens een behoorlijk laag HB ben ik sowieso gebaat bij een lichtlopende fiets.Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.com